top of page

Bunica High Tech

Actualizată în: 13 feb. 2023

Cum s-a modernizat bunica pentru a ține pasul cu vremurile?


În secolul XXI, bunica oscilează între tradiție și modernitate.


La Casa Bunicii, oaspetele e omenit de gazdă, preparatele sunt tradiționale, designul spune povestea bunicii și atmosfera e una intimă și primitoare, de restaurant de familie și prietenoasă cu nepoții.


În același timp, bunica experimentează ultimele tehnologii, și-a transcris rețetele din carnețel în fișe tehnologice, lucrează cu proceduri și procese, face semipreparate și a învățat să automatizeze sarcini și să opereze cu softuri de ultimă generație.


Despre cum ținem la Casa Bunicii echilibrul dintre tradiție și modernitate, dintre parfumul trecutului și viteza schimbării, vă voi explica în acest articol de blog.


Sunt Radu Ianăș, nepotul bunicii și fondatorul Duo Group și am plecat la drum în HORECA fără experiență și idei preconcepute.


Am îmbrățișat tehnologia și m-am folosit de ultimele tendințe și programe pentru a mă diferenția și a învinge competiția. Am reușit să impun acest brand cu ajutorul unui laptop și al experimentării modalităților potrivite de a pune tehnologia în avantajul clientului și managementului.


Personal, îmi place să testez funcționalitățile diverselor softuri disponibile pe piață pentru a vedea ce pot să aducă în plus pentru a ne ușura activitatea.


Acolo unde astăzi a devenit o normă de lucru împământenită în industria ospitalității, noi am făcut pionierat la Casa Bunicii.


Suntem primul restaurant din Timisoara care si-a dezvoltat afacerea folosind Facebook.

Ne-am numărat printre primii clienți ai platformei de curierat "Eu ce mănânc" ce s-a transformat în Tazz după ce a fost achiziționată de către eMag. Simțeam că nu am posibilitatea să fac singur atâtea livrări câte ar fi fost necesare în intervalul restrâns de servire a prânzului și, de aceea, am preferat să renunț la costurile cu flota proprie și să livrez comenzile prin curieri.


Întotdeauna, Casa Bunicii și-a făcut publicitate doar online, în mediul digital și pe platformele sociale, nu prin bannere, bilboarduri sau alte forme de publicitate stradală.


Orice experiment nou este cu suișuri și coborâșuri când vine vorba de impactul lui în calitatea serviciilor. Nu am încercat să impunem angajaților politica rigidă de a face zero greșeli, ci am acceptat greșelile cu condiția de a învăța din ele, de a nu le repeta și a ne corecta permanent.


Feedback-ul de la clienți sub forma recenziilor online a fost întotdeauna în vizorul și atenția managementului de la Casa Bunicii. Am intrat firește în dialog cu clienții noștri, am analizat permanent care sunt așteptările lor și cum le putem răspunde într-un mod optim și eficient.


În timpul pandemiei am introdus tabletele cu meniuri electronice care au înlocuit prăfuitele meniuri tipărite pe hârtie. Aceasta ne-a adus o mare flexibilitate în adaptarea meniului electronic - unde poți introduce sau din care poți scoate oricând anumite preparate fără a fi nevoit să repaginezi și să retipărești totul. De asemenea, ecranele de sticlă ale tabletelor au fost mult mai ușor de dezinfectat decât meniurile tipărite. Această deschidere la nou ne-a adus o viteză sporită de adaptare la cerințele consumatorilor moderni, totodată cu costuri reduse de operare.


Am integrat softul nostru de marcaj și programul de vânzări de pe POS cu platformele de livrare, iar informația se propagă imediat direct din softul nostru în platforme și invers.


Casa Bunicii a făcut pionierat și în privința meniului restrâns și selectiv, adaptat fiecărui sezon. Marile restaurante preferau să lucreze cu preparate generice și amenajări clasice și fără personalitate, în timp ce noi făceam deja tranziția spre restaurantele moderne cu un specific distinctiv.


Am programat personal un soft de gestionare a evenimentelor pe care le organizăm corelat cu promoțiile Clubului Sărbătoriților.


Cu ajutorul softurilor și automatizărilor am eliminat treptat hârtia din activitatea noastră și am redus consumul de timp. Avantajul bazelor de date constă în faptul că introduci o singură dată fiecare informație și apoi o poți extrage și utiliza oricând și ori de câte ori ai nevoie de ea. Informația circulă în format electronic, se reduce numărul de greșeli umane datorate erorilor repetitive de operare, crește viteza de procesare și de luare a deciziilor manageriale.


Am încercat să pun sisteme în locul meu pentru a mă extrage treptat din operațional și a putea să țin lucrurile sub control fără a trebui să fiu prezent fizic mereu în restaurant. Sistemele mă înlocuiesc cu succes.


La început eram în restaurant de dimineața până seara, dar mi-am dat seama că nu poți să reziști pe termen lung dacă lucrezi în felul acesta suprasolicitant pentru echilibrul între muncă și viața personală. Acest lucru îmi permite să extind numărul de restaurante, standardizând activitatea de zi cu zi.


Managerii vechi din industria ospitalității credeau că dacă nu ești prezent fizic în restaurant, există mereu riscul să fii furat, dar tehnologia poate supraveghea și oamenii în locul tău.


Casa Bunicii a devenit o școală pentru managerii de restaurant și experții din industria ospitalității.

Procedurile de lucru implementate ne ajută să avem siguranța unei calități constante, să asigurăm o igienă impecabilă și un mod de lucru predictibil.


Fișele tehnologice cu care lucrăm ne garantează rezultate constante în activitatea curentă și un control mai bun al costurilor, reducând în același timp dependența de starea de spirit fluctuantă a personalului. Dacă o rețetă asigură un standard de preparare pentru zece porții, o fișă tehnologică se referă la loturi de produse (atât cât prepari o dată, de exemplu o oală de ciorbă) și, pe lângă modul și etapele-cheie de preparare, introduce criterii de calitate și standarde de prezentare (poze cu plating-ul preparatelor).


O altă inovație introdusă de Casa Bunicii s-a referit la introducerea semipreparatelor - care sunt gătite dimineața de bucătari, înainte de deschiderea restaurantelor, iar atunci când se primește o comandă, preparatul final este doar montat, asamblat, asezonat și servit. Crește astfel semnificativ viteza de servire, ceea ce contează mult, mai ales atunci când e aglomerat restaurantul, deoarece altfel bucătăria s-ar bloca datorită numărului mare de comenzi care trebuie pregătite într-un interval scurt de timp.




44 afișări0 comentarii

Postări conexe

bottom of page